1. Stworzenie własnej strony

1.1 otworzyć stronę blog.uksw.edu.pl/logowanie
1.2 wpisać swoją nazwę użytkownika do centralnego systemu autoryzacji, np „j.kowalski” oraz swoje hasło
1.3 po kliknięciu „zaloguj”, KONIECZNIE podać swój adres poczty elektronicznej w polu E-mail(wymagane)
1.3.1 Zalogować się na swoje (podane przed chwilą) konto pocztowe
1.3.2 Otworzyć wiadomość wysłaną automatycznie przez system blog.uksw.edu.pl o temacie „[Blogi Pracowników UKSW] Nowy adres e-mail”
1.3.3 Kliknąć na odnośnik potwierdzający zmianę adresu poczty otrzymany w wiadomości. Czytaj dalej

3. Dodawanie zawartości.

Aby dodać nową zawartość (wpis, medium, odnośnik, stronę) lub użytkownika należy w poziomym menu górnym najechać na pozycję „+ Dodaj” i kliknąć odpowiednią opcję
3.1 Wpis. Podczas dodawania wpisu, trzeba podać tytuł wpisu, oraz wprowadzić treść wpisu. Treść może zawierać tekst, odnośniki do innych stron, oraz inne elementy takie jak obrazki lub załączniki. Edytor głównego okna treści posiada podstawowe funkcje znane ze zwykłych popularnych edytorów teksu. Po wprowadzeniu tekstu trzeba ustawić kilka opcji:
3.1.1 okno opublikuj. ważniejsze opcje to: Czytaj dalej

4. Kategorie

Przypisywanie wpisów do kategorii pozwoli zachować na stronie ład i umożliwi filtrowanie zawartości według stworzonych kategorii. Aby móc dodać wpis do kategorii, należy przejść do trybu edycji wpisu. W kolumnie po prawej stronie znajduje się blok o nazwie „Kategoria”. W bloku tym wyświetla się lista istniejących kategorii. Aby przypisać dany wpis do kategorii wystarczy zaznaczyć odpowiednie pole wyboru przy wybranej kategorii.
Wpis można przypisać do więcej niż jednej kategorii, wystarczy zaznaczyć kolejne pole wyboru. Jeżeli na liście nie ma kategorii odpowiadającej zawartości stworzonego wpisu, Czytaj dalej

5. Zarządzanie komentarzami

System domyślnie pozostawia możliwość dodawania komentarzy do treści zamieszczonych na stronie. Komentarzami można zarządzać. Jeżeli pojawią się jakieś nowe komentarze do treści, to w menu pionowym po lewej stronie, w pozycji komentarze wyświetli się koło z wpisaną liczbą nowych komentarzy. Oprócz tego pojawia się też w górnym poziomym menu przy ikonce dymku liczba określająca liczbę nowych komentarzy. Dodatkowo na adres poczty elektronicznej właściciela strony zostaje wysłana informacja o nowym komentarzu z odnośnikami do niego. Po kliknięciu którejkolwiek z tych pozycji w menu, wyświetlona zostanie tabela z listą komentarzy. Czytaj dalej

7. Budowanie menu

Aby utworzyć menu boczne, trzeba wybrać z bocznego menu pozycję „Wygląd” -> „menu”. Wyświetli się strona konstrukcyjna menu. Każdy z bloków wyświetlonych na tej stronie po lewej może być elementem składowym menu. Tak więc możemy wykorzystać na przykład dodane wpisy, utworzyć nowe odnośniki, lub wyświetlić tytuły z danej kategorii. W pierwszej kolejności należy jednak podać nazwę nowego menu i kliknąć „zapisz menu”. Od tego momentu aktywne stają się wspomniane wcześniej bloki. Czytaj dalej